Látható&láthatatlan

Három dolog, amire mindig szükség van az életben: HIT, REMÉNY és SZERETET.

Háttérzene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Legutóbbi bejegyzések

2012.06.07.Hit - 2012.05.14.You - 2012.04.16.Zene - 2012.01.03.Gondolkodtató - 2011.12.14.Irodalom - 2011.12.12.Szeretni - 2011.11.27.Csendes percek

Statisztika

Önismeret

2008.01.11. 19:31 :: Desire&Reality

Nehéz véleményt mondani önmagunkról, hiszen sokszor még önmagunkat is képesek vagyunk meglepni bizonyos esetekben. Az önismeretre fordított idő mégis sokat segíthet ahhoz, hogy tudatosabban tudjuk élni saját életünket. Ez az oldal ezért készül. Valójában saját célra, amelynek elérhetőségét csak olyan emberek fogják (tőlem) megtudni, akiket bizonyos okok miatt érdemesnek tartok. Ha nem is mondom el... mert egyszerűen nem megy, ha tényleg érdekel... mert meg akarsz ismerni, ha ezzel segítek önmagamnak és másnak... akkor valamire csak jó lesz.

Az önmegismerés egy olyan önmagunkra irányuló lelki folyamat, amely során megismerjük személyiségünk tulajdonságait, képességeit, szándékait, érzelmeinket, gondolatainkat és mindezek együttes működését. Az önmegismeréshez szükség van őszinteségre, hogy be tudjuk vallani magunknak azokat az igazságokat is, amelyek bevallása fájdalommal jár. Az önismereti folyamatot jó esetben önelfogadás követi. /Wikipedia/

Egyszer, egy számomra igen értékes ember, aki rövid időn belül tökéletesen megismert, azt mondta:

"Egy lelkiismeretes embernek ismertelek meg, aki szereti a kicsit szokatlan, extrém helyzeteket, de ez a személyiségedből fakad. Te így vagy jól. :-) " - Életem legszebb bókja volt.

Néhány sort idéznék egy levélből, amelyet szívem mélyén őrzök , amíg csak élek:

"... Ahogy olvastam a leveledet, az az érzés keringetett, hogy mennyi mindent tanulhatnék Tőled: jóérzést, tiszta-elfogulatlan hitet, reménységet, megbecsülést, és még sorolhatnám. Ha jól értelmezem, akkor Te egy egészen új követője vagy Istennek..., talán pont ezért tanulhatnék Tőled sokat. Mert jól lehet én magam teológus-lelkész vagyok, de a túlzott objektív ismeret a hit hátteréről bizony nap mint nap megharcoltatja velem a hit harcát. 
...és igaz, a leveledből rengeteg keserűséget olvastam ki - sajnos a világ kegyetlensége ilyen -,de mégis ott látom csillogni benne ezt a gyönyörűséget is.
... elképesztő, hogy milyen értékekkel rendelkezhetsz - ezt a leveledből éreztem ki -, és ezt vsz. nemcsak én ismertem fel, hanem már sokan. Szerintem már Te magad is tudod, hogy Isten egy ember életében milyen megkülönböztetett értéket jelent a világétól...

Bevallom őszintén, hogy én nagyon szimpatikusnak talállak; azt hiszem, hogy így elektronikusan is meghódolok Előtted. 


Ismételten csüngök a szavaidon. Kézcsók!"

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://desire-reality.blog.hu/api/trackback/id/tr36832106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása